Antalya Anlaşmalı Boşanma Avukatı Alperen Erol

Anlaşmalı Boşanma Avukatı

Eşler Arasında Anlaşmalı Boşanma Nedir?

Anlaşmalı boşanma, eşlerin hukuki açıdan boşanmanın tüm yasal neticelerini hesaplayıp evlilik birliğini ortak bir kararla sonlandırması durumdur. Taraflar maddi tüm varlıkları ve var ise çocukların velayetleri olmak üzere her konu da hemfikir olmalıdırlar. Anlaşmalı boşanma çiftlerin yıpratıcı hukuki süreçlerini büyük oranda azaltan ve mümkün olan en kısa bir süre içinde sonuçlanan boşanma çeşididir.

Anlaşmalı Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Anlaşmalı boşanma davası açabilmek için evvela eşler arasında mutabık kılınan bir anlaşmalı boşanma sözleşmesi belgelenmelidir. İmzalanan bu protokolle birlikte eşler boşanma talebini yazılı hale getirerek aile mahkemesine başvurarak boşanma davası açabilir.

Anşalmalı Boşanma Avukatı Alperen Erol

Anlaşmalı Boşanma Şartları Nelerdir?

Anlaşmalı boşanma koşulları şu biçimdedir;

Evliliğin en az bir yıl devam etmesi
Eşlerin birlikte mahkemeye başvurması ya da birinin açtığı davayı diğer eşin kabul etmesi
Hakimin tarafları bizzat dinleyerek özgür iradelerince karar verildiğine kanaat getirmesi
Eşlerin boşanmanın maddi sonuçları ve var ise çocukların velayetiyle ilgili ortak bir karara varmaları, hakimin bu kararı uygun bulması